Brand Voice
Ineke schrijft zo geestig
Heb je duizenden euro’s besteed aan je nieuwe website? Met zo’n strak design, hippe foto’s en fancy sliders? En dan laat je de copy over aan Ineke van marketing, want die schrijft zo geestig? Dat kost je klanten. Sorry, Ineke.
Stem van je bedrijf
Je brand voice gaat natuurlijk verder dan alleen de copy op je website. Die pas je ook toe in formulieren, mailings, socials, voicemails, facturen en tijdens face-face gesprekken. Kies dus een stijl die bij je past en aansluit bij je doelgroep: herkenbaar dus.
Jouw unieke geluid
Iedereen schrijft maar wat:
- Ineke, die informeel, actief en vrolijk met klanten communiceert,
- Bert, die juist formeel, passief en serieus met klanten communiceert?
Als een gerecht waar van alles in wordt gegooid in de hoop dat het lekker smaakt. Dan is het tijd om te kiezen voor een herkenbare brand voice, oftewel: hét unieke geluid van jouw organisatie.
Jouw Brand Voice!
Een herkenbare brand voice maakt je merk persoonlijk, en daarmee uniek. Het is de reden waarom klanten voor jou kiezen. Blijft het dus ook overal en altijd consequent toepassen. En niet eenmalig, maar constant. Met het hele team. Een logo vervang je ook niet iedere week, toch?
Een stem die past bij je doelgroep
Je moet weten met welke woorden je raak schiet. Dat kan brutaal, speels, vrolijk, direct of bijvoorbeeld geestig zijn. Zolang het maar past bij jou en je doelgroep.
Een hoveniersbedrijf als voorbeeld.
Hovenier 1
“Wij zorgen ervoor dat uw tuin tot in de puntjes verzorgd is en gaan geen uitdaging uit de weg.”
Hovenier 2
“Is jouw tuin toe aan een opknapbeurt?
Tuin er dit jaar niet weer in en laat ons je knotwilgen snoeien.”
Welke hovenier kies jij?
Bij een hovenier denk je aan een tuin, een fijne plek, lekker buiten, fysiek werk, mannen met zwarte Blackstones maat 45. Precies, dat moet luchtig en vlot geschreven zijn. Toegankelijk, open en vooral menselijk.
Dus, waarom is de stem van je merk zo belangrijk?
- Je valt op in een overvloed aan gortdroge AI-teksten
- Je onderscheidt jezelf van die (saaie) concurrentie
- Je kiest de juiste woorden en spreekt de taal van je doelgroep
- Je tone of voice is consistent en dat wekt vertrouwen op
- Je kunt je team en partners beter briefen en beoordelen
Hoe bepaal je je brand voice?
Om de stem van je merk te creëren gebruik ik 8 elementen.
Wie is de doelgroep?
Wat willen we bereiken?
Hoe praten we tegen de doelgroep?
Wat zijn jouw merkwaarden?
Welke emotie wil je oproepen?
Wat is je merk wel en wat niet?
Zoekwoorden voor SEO-strategie
Welke contentstrategie sluit goed aan?
Zo bouwen we jouw brand voice
Van idee naar papier
We brengen het van idee naar papier. We leggen dus alle elementen van je merkstem vast. Dit is handig voor jezelf, je team en mensen die je inhuurt.
Wil je ook een herkenbare stem ontwikkelen?
Dit is wat je krijgt
Ik kom bij je langs en wil alles van jouw bedrijf weten. Wie is je doelgroep, hoe praat je met je klanten, hoe ziet de website eruit, worden de socials goed benut, zijn er blogs geschreven en is de out-of-office er één om van te smullen?
Wat je verder nog krijgt:
Schrijven voor het Brein
Met dit boek maak je van bezoekers, boekers.
Contentplan voor een jaar
Verdien je investering aan mij snel terug.
De nieuwste schrijftechnieken
Scoor meer reacties, leads en conversie.
Wat het jou oplevert
klanten die voor jou kiezen zonder naar je uurtarief te vragen
Waarom ik dit voor je kan doen?
- Al aan ruim 160 opdrachtgevers mijn klinkers verkocht
- Combineert beïnvloedingstechnieken met SEO
- Meer dan 12 jaar ervaring en geleerd van de beste copywriters
- Coauteur van het boek ‘Schrijven voor het Brein’
- Stopt pas met tikken als je geraakt bent
En wie is er dan zo lekker getikt?
Michel Rolvink
+4.400 boeken verkocht
+3.500.000 woorden verkocht
En toch zo lekker gewoon gebleven. Steekt zijn hand uit op de fiets.
En wie is er dan zo lekker getikt?
Michel Rolvink
Boeken verkocht
Woorden verkocht
En toch zo lekker gewoon gebleven. Steekt zijn hand uit op de fiets.
Klaar om jouw verhaal met de wereld te delen?
Een lekker getikte samenwerking
Koffie, thee of water
Eerst even kennismaken. Wie ben je, waar sta je voor, wie is je doelgroep, wat is jouw verhaal en het doel van de teksten?
Tone of voice
Voorstel akkoord? Ik spring op mijn Jan Janssen en fiets het land door. Ik vind de juiste woorden en zet ze op hun plek.
Conceptversie
Ik tik, schrijf, schrap, boetseer en stuur je een conceptversie. Jij geeft feedback voor een definitieve versie.
Definitieve versie
De definitieve versie kan je zelf of door je webbouwer online laten plaatsen. Geef me een seintje, dan kijk ik nog even mee.
Bevalt deze werkwijze?
Ik schrijf
blogs
landingspagina's
nieuwsbrieven
persberichten
productteksten
testimonials
vacatureteksten
webteksten
whitepapers